האסון במיאמי: "קשה להגיע לנעדרים, יש חשש מקריסה נוספת"

    מהדורת הבוקר No Comments on האסון במיאמי: "קשה להגיע לנעדרים, יש חשש מקריסה נוספת"

    רב קהילת 'מגן דוד' במיאמי, הרב גבריאל קוסקאס בראיון ל'קול חי': "יש עדיין כשלושים יהודים נעדרים בהריסות הבניין. כוחות החילוץ מתקשים להגיע לנעדרים, מחשש לקריסת חצי הבניין שעומד על תילו. לא בטוח שיש לכוחות ההצלה מה לעשות שם. כל הבניינים בסביבה פונו לבתי מלון"

    הבנין שקרס בשכונת סופרסייד צילום: מוישלה גוטמן
    16:50
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on במחאה נגד גיוס בני הישיבות: כביש גהה חסום לתנועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: מוישלה גוטמן

    רב קהילת 'מגן דוד' במיאמי, הרב גבריאל קוסקאס שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. הרב קוסקאס נשאל האם כבר יודעים מה גרם לקריסת הבניין: "האמת היא שלא יודעים כלום. הגיעו כמה אנשים לבדוק אבל אף אחד לא באמת יודע משהו", ענה הרב קוסקאס.

    הרב קוסקאס סיפר: "25-30% מהבניין יהודים. במיאמי חצי מהבניינים זה אלו שגרים בניו יורק ובצפון ובאים לחורף. בתקופה הזו יש שם רק את דיירי המקום והרבה דירות אחרות ריקות. בזמן האסון היו 286 אנשים בבניין, חולצו 130 וחסרים 156. אני חושב בערך 30 יהודים מתוך כלל הנעדרים".

    הרב קוסקאס הסביר את המצב המורכב: "הבעיה פה זה שחצי מהבניין עוד עומד, אז מנסים להיכנס יותר עמוק איפה שכבר נפל הבניין, אבל מפחדים מאוד שהחצי השני שעוד עומד יכול ליפול בכל רגע. זה חלק מהפלא איך חצי בנין נופל וחצי נשאר, אם הייתה בעיה ביסודות כל הבניין היה אמור ליפול".

    לדבריו "זה על הים ממש. זו שכונה שנחשבת למאוד יקרה. יש בשכונה יהודים מכל הסוגים. אני אומר לכל השואלים 'ויידום אהרן'. אנחנו לא מבינים ולא יודעים מה קרה בדיוקו ולמה, העיקר לעזור מה שאפשר".



    0 תגובות